דלג לתוכן העמוד דלג לתפריט נגישות

אגף החינוך והנוער

ראש העיר והנהלת העיר חרטה על דגלה את החזון " רחובות עיר המדע והתרבות."באגף החינוך המשימה שלנו היא ליישם את החזון. רחובות עיר המדע – בבסיס המדע נמצאת הסקרנות .אנחנו לקחנו על עצמינו לתת לתלמידים את הסביבה המתאימה בה יוכלו לפתח את נקודות החוזק שלהם, לאפשר לכל ילד ללכת עם הסקרנות שלו. תרבות - כל ילד הלומד בעיר ייצא עם תעודת בגרות תרבות עירונית, תעודה שתבנה כבר מהיכנסו לגן עירייה ועד סוף י"ב, במהלך שנים אלו ייחשפו לאתרים ההיסטוריים, למפעלי תרבות, למגמות האמנות, לסדנאות ,ולמוסדות אקדמיה, התוכנית תבנה בצורת ספירלה מותאמת גיל.

בעיר ישנם מודלים שונים שהם התחלות לשינוי וזה יהיה תפקידנו להרחיב ולבסס אותם כך למשל:

  • בית ספר מוביל "כיתה הפוכה" בה התלמיד מקבל את הידע אליו הביתה דרך המדיה, שינוי מבנה הכיתה, עבודה בקבוצות חשיבה, כתיבת עבודות, מצגות,
  • בית ספר שהכריז על  "מע"מ אפס"  – זמן מורה עומד מדבר בשיעור שואף לאפס, להוריד את זמן הדיבור ומאפשרים  ולאפשר דרכי הוראה וחשיבה אחרות..
  • העיר נמצאת בתהליכי בניה והבניה של בית ספר חדש על שם "רון ארד" ברוח ההייטק היי
  • בית ספר המוביל את התפיסה של  "מורים חולמים" לשנות את המוכר ולפתח דרכי למידה אחרות חדשות ומסקרנות.
  • תכנית לימודים משולבת עם הצבא "שוחרות"- המאפשרת שילוב התלמידים בתפקידים טכנולוגיים בצבא.
  • הפכנו למודל מחוזי בעבודתנו עם החינוך המיוחד, בשילוב תלמידים, כיתות, ובניית בתי ספר וגנים לחינוך המיוחד.
  • בית ספר שעשה שינוי גדול בקשר של מורה תלמיד בתהליכי  "הפסיכופדגוגיה".
  • פרסי חינוך ארציים- גן ילדים שזכה בפרס חינוך ארצי- גן שחרט על דגלו להכיר ולכבד את האחר, ומשלב עבודה משותפת של גן מ"מ עם גן חנ"מ. ובית ספר יסודי  שזכה בפרס חינוך ארצי זהירות   בדרכים.
  • כל בתי הספר היסודיים נכנסים לתהליך של  "ייחודיות בית ספרית"
  • קשר עם האקדמיה ופארק ההייטק - תכניות למצוינות בנושאי מדע המובלים על ידי מכון דוידזון, מנכ"ל מאמץ מנהל מנכ"לי חברות ההייטק מאמצים מנהלי בתי ספר, תכניות ייחודיות עם בית הספר  לתזונה של הפקולטה, ותוכניות עם מכללת פרס.
     

אנו פועלים בפורום משותף של משרד החינוך ורשות, שתפקידו לבנות שפה אחידה שתאפשר ביחד להתוות ולבנות את מנגנוני היישום של המדיניות העירונית, בהקשר זה בחרנו להתמקד בנושאים:
 בניית תכנית עבודה משותפת רשות משרד, לתרגם למעשה את חזון העיר "רחובות עיר המדע והתרבות" * המעברים" רצפים" - אנו כרשות לוקחים אחריות  על המעברים של כל ילד במערכת מרגע הכנסו למערכת החינוך ועד רגע יציאתו מהמערכת..* "מניעת נשירה" – כל ילד במערכת זכאי לסיים אצלנו 12 שנות לימוד, לקחנו על עצמינו  לאפשר לכל אחד ואחת לצמוח ולגדול בסביבה מכבדת ,מגרה לסקרנות ומאפשרת לכל ילד להיות במקום   בו הוא ירגיש כי הוא ממצה את נקודות החוזק שלו, וייצא עם ראש למעלה וכלים להמשיך ולהתקדם. נהייה עיר מובילה, נעיז לשנות, נעשה חינוך שבו נעזור להפוך את המחשבה העצמאית והביקורתית של התלמידים לכוכבת הבלתי מעורערת של מערכת החינוך. ללמד פירושו לגרום לתלמידים לפתח חשיבה עצמאית.

אגף החינוך והנוער שוקד על תרגום המדיניות החינוכית לכדי מעשה, תוך התייחסות לצרכים הדיפרנציאליים של האוכלוסייה ההטרוגנית. 
 

אנו באגף החינוך נמצאים לשירותכם ונשמח לסייע ולתת מענה מיטבי ככל האפשר.

 

בברכה,

סמדר קרפובסקי

דואל: hinuch@rehovot.muni.il


 

מגזין חינוך ונוער, רחובות 2016