עיריית רחובות יוצאת בקמפיין הסברה מתמשך בנושא ניקיון וסביבה

בימים אלה החלה עיריית רחובות בקמפיין הסברה בנושא ניקיון, סביבה וחזות העיר. מדובר בקמפיין מתמשך בדבר חשיבות השמירה על הניקיון והסביבה, פרסום על גבי שלטי חוצות, מודעות, עמוד מיוחד באתר העירייה ובהמשך - פעילות בפייסבוק ובאינסטגרם.

בחודשים האחרונים עיריית רחובות מקדמת שינוי ארגוני בנושא חזות העיר: המהלך החל בהגדלת התקציב המוקדש לחזות העיר, כנס שיתוף ציבור בנושא "חושבים סביבה" , קידום מכרזים שונים בתחום, רה ארגון בנושא מחזור בעיר כגון מכרז פסולת אלקטרונית, שינוי מערך מחזור בגדים ועוד, הגדלת צי הכלים הכבדים במערך חזות העיר, הגדלת כוח האדם בתחום, הגברת אכיפה ופיקוח בנושא איכות הסביבה ועוד.
בימים אלה החל קמפיין ההסברה בתחום.

עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "כעת, לאחר שהתחלנו בשינוי הארגוני בתחום חזות העיר, המהפכה יצאה לדרך והדרך ארוכה אך אני משוכנע שתוך פרק זמן קצר נראה את התוצאות. כדי להפוך לעיר מקיימת ומקדמת סביבה וניקיון אנו פועלים לשינוי תפיסתי ולשם כך יצאנו בקמפיין הסברה מתמשך. שיתוף הפעולה של התושבים הוא חיוני להצלחת התהליך".

ראש העיר, רחמים מלול, מסביר כי: "קיבלתי החלטה עקרונית לשים את חזות העיר במרכז העשייה, לרבות הניקיון אך מעבר לכך, לתחומים רוחביים נוספים. לפיכך מיניתי את עו"ד מרקוביץ' כמחזיק התיק במשרה מלאה, והענקתי לו גיבוי מלא. את התוצאות אנו רואים בשטח. בימים אלה אנו פונים בקריאה לתושבים לקחת חלק במהפכה ולהקפיד על נקיון הסביבה".

בימים אלה עלה לאוויר שירות חדש באתר העירוני, המרכז את כל הפעילות, המידע והעדכונים בתחום חזות העיר והסביבה. בעמוד החדש שנקרא "חושבים סביבה" יהיה ניתן לעיין, בין היתר בדו"חות בתחום איכות הסביבה וחזות העיר (כעת נמצא שם דו"ח הסיכום של כנס שיתוף הציבור), מיפויים של מתקני המחזור השונים בעיר, חדשות בתחום הסביבה ועוד. כמו כן, בעמוד ניתן להירשם לפרויקט החדש של נאמני הניקיון, שיתבצע באופן ייחודי בעיר רחובות וליצור קשר ישירות עם האגף לחזות העיר, עם מנהל האגף ועם סגן ראש העיר באמצעות המייל.

בהמשך ניתן יהיה לעיין במסלולי הנסיעה של קווי הניקיון בעיר.

כמו כן, כחלק מתהליכי הסברה חינוכית להעלאת המודעות על חשיבות השמירה על הניקיון והסביבה נערכה תחרות עירונית בקרב כלל תלמידי בתי הספר היסודיים והעל - יסודיים בעיר. לגמר עלו שישה סלוגנים שנבחרו על ידי וועדת שיפוט עירונית: מתוכם נבחרו ארבעה סלוגנים שעוצבו והותקנו בגדול על צי משאיות הזבל של מערך האגף לחזות העיר. שלושה מהסלוגנים נבחרו על ידי תושבי רחובות באמצעות ההצבעות בעמוד הפייסבוק העירוני ואחד נוסף נבחר על ידי וועדת השיפוט העירונית.

סגן ראש העיר, מחזיק תיק חזות העיר, יניב מרקוביץ' אומר כי: "בימים אלה יצאנו בקמפיין הסברה מתמשך. הפרסומים בשלטי חוצות, במודעות ובהמשך גם ברשתות החברתיות והעמוד המיוחד שהקמנו באתר העירייה – הם כאן כדי לקרוא לתושבי העיר להצטרף למהפכה!
העמוד המיוחד באתר הוקם על מנת לרכז עבור התושבים את כל המידע אודות פעולות הנוגעות לחזות העיר, לספק מידע חדש מחזית העשייה ולשים בראש סדר העדיפויות את מדיניות העיר המקיימת. אני קורא לכל תושבי העיר לגלות מעורבות ואיכפתיות לסביבה ובמקביל לגלות סבלנות לגבי השינויים אותם אנו מתכננים בתקופה הקרובה".

רחובות חושבת סביבה

שילוט חוצות הסברה

שילוט חוצות הסברה