שאלות ותשובות
מערך התנועה
האם מתוכננת כיכר בצומת דולינסקי?
לאורך רחוב דולינסקי מתוכננים שני מעגלי תנועה – אחד בצומת עם רחוב ההסתדרות ושני בצומת עם רחוב שר עירא ישעיהו.
האם התכנית מוסיפה יציאה נוספת לרחוב הרצל?
מתוכנן חיבור נוסף של רחוב הרצל, לרחוב שר עירא וישעיהו. החיבור יהיה עם פניות ימניות בלבד, זאת מאחר ויש צומת קרוב בכניסה לרחוב קלמן ביאר.
האם מתוכנן חיבור לכביש 40?
מתוכנן חיבור של חברת נתיבי ישראל של רחוב הרצל לכביש 40. התכנון הזה הוא לא חלק מפרויקט התחדשות השכונה.
איך התכנית מתמודדת עם העומסים שקיימים כבר היום? ובייחוד לאחר תוספת תושבים לשכונה?
התכנית מסתמכת על הרחובות הקיימים ועל גבולות הרחובות הקיימים. ככזאת אינה יכולה לעודד שימוש ברכב פרטי. בשכונה תוכננו שבילי אופניים והליכה, ברחוב הרצל מתוכנן ע"י חברת נתיבי איילון קו BRT (תנועת אוטובוסים בנתיב ייחודי, בתדירות גבוהה) ובנוסף מתוכנן ע"י חברת נת"ע קו מטרו עם תחנה בצומת הרחובות הקיבוצים הרצל.
כמו בכל הארץ, גם כאן יש כוונה לעודד שימוש גובר בתחבורה הציבורית ופחות ברכב הפרטי.
באילו רחובות ישונו הסדרי התנועה?
רחובות ההסתדרות ויעקֹב פיינשטיין הפכו להיות רחובות חד סטריים, זאת ע"מ לאפשר תכנון שביל אופניים. רחוב הקיבוצים, בקטע בין חיים קאופמן לדולינסקי הפך לחד נתיבי, גם כאן, ע"מ לתכנן שביל אופניים. (בקטע המתחבר לרחוב הרצל שביל האופניים תוכנן בשטח ציבורי פתוח לכן שם לא היה צורך בביטול נתיבים).
האם תהיינה חניות?
בשכונה תהיינה חניות תת קרקעיות פרטיות לדיירם לפי תקן. התקן נקבע ע"י העיריה/הוועדה המחוזית. בנוסף מתוכננות חניות ציבוריות לאורך הרחובות ככל שניתן.