ניצחון לעיריית רחובות: בית הדין דחה את דרישת ועד העובדים והורה על מניעת השביתה
בית הדין האזורי לעבודה קיבל את עמדת עיריית רחובות והורה על מניעת השביתה שעליה הכריז יו"ר ועד העובדים, רמי מדהלה.
החלטת בית הדין מחזקת את עמדת העירייה שלפיה לא היה מקום להשבתת השירותים העירוניים ולפגיעה בתושבי העיר ובעובדי העירייה, במיוחד כאשר הסוגיות שבמחלוקת מצויות בהליך משפטי וניתן להמשיך ולדון בהן בדרכים המקובלות.
כמו כן, בית הדין אישר כי התקציב שבמחלוקת אינו תקציב הוועד אלא תקציב רווחת העובדים, ולפיכך, לבקשת העירייה, יועבר הסכום של 3.9 מיליון ש"ח כפי שאושר בתקציב, ויחלו לצאת אל הפועל פעילויות הרווחה שעוכבו זמן כה רב על ידי ועד העובדים.
בשנים האחרונות מובילה הנהלת העירייה תוכנית הבראה והתייעלות רחבת היקף, שנדרשה בין היתר על ידי משרד הפנים, במטרה לייצב את מצבה הכלכלי של העירייה, לשפר את השירות לתושבים ולהבטיח שימוש אחראי בכספי הציבור. למצער, בחר פעם אחר פעם יו"ר ועד העובדים להתנגד למהלכי התייעלות מוסכמים, לעכב רפורמות ניהוליות ולסכל הסכמות שנועדו לאפשר ניהול יעיל יותר של המערכת, מהלכים שהיו עשויים להפנות משאבים נוספים לרווחת העובדים עצמם.
עיריית רחובות תמשיך לפעול בהתאם לעקרונות של מינהל תקין, שקיפות ואחריות ציבורית, ותמשיך לוודא שכספים המיועדים לעובדים ישמשו את העובדים בלבד.
אנו מודים לעובדות ולעובדי העירייה שהמשיכו לגלות אחריות ומחויבות לציבור, ונמשיך לפעול לטובת העובדים, התושבים והמשך חיזוקה של העיר והעירייה.
ראש העיר מתן דיל: "בית הדין קיבל היום החלטה חשובה שמחזקת את הדרך שבה אנו מובילים את העירייה בשנתיים האחרונות. רחובות נמצאת בתהליך עמוק של הבראה, התייעלות, שקיפות וניהול תקין. יש מי שמתקשים להשלים עם המציאות החדשה שבה החלטות מתקבלות על בסיס טובת הציבור, אחריות ניהולית ושימוש נכון בכספי הציבור. אנחנו נמשיך לפעול בנחישות לטובת העובדים, לטובת התושבים ולטובת עתידה של העיר, בלי להיכנע ללחצים ובלי לחזור לדפוסי ההתנהלות של העבר."